Mies pesee käsiä vesihanan alla

Ohjeet Coronaria Silmäsairaalaan tulevalle

Silmäsairaalan asiakaskäynnit toteutuvat ajantasaisen viranomaisten ohjeistusten mukaisesti.

Koronavirusepidemian rajoittamiseksi ja vanhusväestön suojaamiseksi minimoimme vastaanottokäyntejä rajoittaen ne vain kiireellistä hoitoa ja tutkimusta vaativiin tilanteisiin. Uusien potilaiden kiireellisyysjärjestys sekä aloitettu hoito ja seuranta toteutetaan Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin kanssa sovituin järjestelyin.

Huomioithan, että vastaanotolle ei tule saapua, jos olet sairaana tai olet tullut vasta ulkomailta. Noudatamme vastuullista hygieniaohjeistusta yksikössämme.

• Olemme yhteydessä, mikäli vastaanottoaikanne perutaan tai siirretään.
  • Olkaa yhteydessä silmäsairaalaan vain, jos teidän tarvitsee / haluatte muuttaa aikaanne.

Aikaa voi muuttaa soittamalla numeroon: p. 020 780 6314 arkisin kello 8.00–15.00 tai lähettämällä meille sähköpostia osoitteeseen silmasairaalahelsinki@coronaria.fi.

Pahoittelemme, että puhelimemme on ajoittain ruuhkautunut.

Hoidamme potilaita normaalisti, mutta samalla pyrimme monilla toimenpiteillä estämään infektioiden leviämistä. Emme esimerkiksi kättele vastaanotoillamme nykytilanteessa.

Ajankohtaista tietoa saat parhaiten THL:n nettisivuilta: www.thl.fi/korona.

Glaukoomapotilaat

Lääkäri tekee glaukooman hoitosuunnitelman tehtyjen tutkimusten perusteella. Hoitosuunnitelma lähetetään potilaalle tiedoksi. Tarvittaessa potilaalle järjestetään vastaanottoaika lääketieteellisin perustein.

Ikärappeumapotilaat

Kontrollikäyntejä harvennetaan ja pistossarjoja pidennetään hoidon vaste huomioiden. Osa hoitoarvioista tehdään pelkän kuvantamisen perusteella. Tarvittaessa potilaalle järjestetään ylimääräinen vastaanottoaika lääketieteellisin perustein.

Silmäsairaalan yhteystiedot löydät täältä.